Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2009. december 18., péntek

Sütünk és sütünk és sütünk

Nesze neked, Dóra! Annyi süti készül mostanság a lakásunkban, hogy szép lassan Dunát lehetne vele rekeszteni, én meg pont most nemehetek semmi cukrosat:((( És még mindig nem áll le a nagyüzem, mert van igény rá, hogy újabb és újabb finomságok kerüljenek ki a csipet-csapat keze alól. Idén már Karesz is nagy hévvel szorgoskodik a konyhában, néha bírom cérnával, néha nem. Állati felfordulást tudnak csinálni;)

Hétfőn Miki nem ment oviba, mert nagyon elaludtunk. Valahogy Viktor lenyomta az ébresztőt és aludtunk tovább. Máskor hétkor már rajtunk ülnek a fiúk és Karesz is követelei a reggeli betevő tápit, most néma csend volt fél nyolcig, mikor a nagy világosságra Viktornak kipattant a szeme. Én még csak csipáztam az ágy közepén, mikor ők már el is húztak Matyival a suliba (sikeresen beért időre nagyfiam, nem kapott beírást). Még félálomban megbeszéltük, hogy Miki maradjon itthon, úgy a kényelmesebb nekem,meg múlt héten minden nap rágta a fülem, hogy had vegyen ki egy anya-napot. Na de ha már két fiam itthon van és én meg szerencsésen begyúrtam szombat este a puha mézeskalácshoz a tésztát, akkor jöhet a sütögetés. Valamikor múlt héten szakadtam rá Palócprovence blogjára, azóta sok-sok receptjét végignéztem, tőle mentettem le a mézes receptjét is.
Szóval 7 tepsi mézeskalács sült. Nem díszítettük, mert rohamtempóban fogy így is. Remélem azért pár hírmondó marad belőle karácsonyra is. Íme két segítségem és a végeredmény. Mindössze az utolsó két tepsinél unták meg a fiúk, nekem is kb. akkor fogyott el a cérnám, mert már majd leszakadt a derekam, ahogy a fiúk kis asztalához hajolgattam segíteni.
Aztán az úgy volt, hogy idén én vagyok szerintem a leglustább szülő a Don Bosco suli 2. c. osztályában. Tényleg nulla aktivitást mutattam szeptember óta, pedig ezer tervem volt, csak babácska enyhén szólva gallyra vágott az elmúlt negyed évben. Most kezdek magamhoz térni, úgyhogy tegnap este gyorsan vettünk a fiúkkal egy kis ezt meg azt és nekiláttunk a sulis karácsonyi bulira sütit sütni. Most Matyi szaggatta a tésztát, mert ő ugye a múltkor kimaradt. A két kicsi végig ott sertepertélt, végül ők is szaggathattak pár formát. Hamar kész lett a ropogós karika süti, természetesen le is tesztelték. Miki teli szájjal jött és mondta, hogy:
-Anya, ez tíz pontos lett, légyszi ne vigye el mindet a Matyi.
Négy db maradt belőle itthon, a többit vitte, mire reggel kettőt néztem, azt a négyet meg Karesz megette. Én kemény voltam, beértem annyival, hogy épp csak beleharaptam, mert hát minden művünket le kell nekem is meózni.
Aztán mivel elfogyott a karika süti és itthon enyhén érésnek indult egy fürt banán, így Mikivel egy fél órája bekevertünk egy banánkenyér tésztát. Leendő cukrász fiam élvezettel dolgozik a robotgéppel. Imádom, ahogy aktívkodik és hogy meg van győződve róla, hogy ő lesz majd a világon a legjobb cukrász. Lesz majd egy sütizője, ahol ha ügyes leszek, akkor én is dolgozhatok. A cukrászda tetején lesz egy csillagvizsgáló, ahol majd Matyi fog dolgozni. Már minden le van zsírozva, nem is tudom miért is akarok én visszamenni a kórházba dolgozni. Viktornak meg egyébként is tele van egy csomószor a puttonya a programozással, biztos remek fagyiárus lenne belőle. Már csak Kareszt kéne valahogy elsózni a cukiba, mert ugye Marika lesz a mosogatólány;)
A tészta most épp benn sül a sütőben, addig Miki "alszik". Ébredés után Karcsival ezt fognak uzsizni. A tepsiben mindenképp fotózni akarta Középsőm a tésztát. Íme:
Ma este még begyúrok egy nagy virslis kifli adagot. A fele tésztát lefagyasztom szilveszterre, a másik felét meg ma este megesszük:-DD

4 megjegyzés:

  1. Tyűű, tényleg belehúztál süti-ügyben! Ügyik vagytok! Ide is dobhatnál egy kis kóstolót! ;)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon édesek ezek a sütigyártó fiúcskák!

    VálaszTörlés
  3. Mennyi türelmed van! Én tegnap csináltam egy adag mézeskalácsot a gyerekekkel, hááát megőszültem közben rendesen. Nálunk is kb 6-7 tepsi lett, nem számoltam meg sajna. Nálunk sütés előtt díszítettek, mazsolával, zizivel és cukrosnarihéjjal. Természetesen a fele lepotyogott :D
    És természtesen ez a recept sem jó, vagy én vagyok béna, de kemény lett :((((((

    VálaszTörlés
  4. Hét tepsi mézes? Nem semmi! De akinek ennyi ügyes kéz áll rendelkezésül...:D

    VálaszTörlés