Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2009. május 8., péntek

Proetz kezelés

Na, ma megejtettük az első Proetz kezelést. A Lurdy házba vittem el Mikit, jött velünk apa és Karcsi is. A netről néztem ki dr. Juhász Zsuzsanna Fül-Orr-Gégészt és magánrendelőjét, sok jót olvastam róla, így bejelentkeztem hozzá. Alaposan végignézte Miklóskát, megmérte a dobhártya nyomást is, mondta, hogy most már mindkét görbéje nagyon lapos, ami azt jelzi, hogy nem levegő van a dobhártyák mögött, hanem trutyi, csak még nem lobbant be. Mondta, hogy mindenképp javasolt az arcüreg mosás. Olyan volt, mintha orrszívó-porszívózná a gyerek orrát, csak bazi sok ideig. Miki eleinte tűrte, aztán nyöszörgött a végén már sírt. Mondta, hogy nem fáj, csak már unta, meg hát azért nem volt kellemes sem. Irgalmatlan mennyiségű trutyi jött ki az arcüregeiből. Mondta is a doktornő, hogy ez a tisztítás már nagyon időszerű volt. Az egész művelet lényegében arról szólt, hogy Miklóska a hátára feküdt, az egyik orrlyukba fiziológiás sót csöpögtetett a doktornő, a másikon meg szívta ki a váladékot. Őszintén szólva nem értettem, hogy most a szívó hatás ennyire hatékony, vagy a fizsó van olyan koncentrátumban, hogy pikk-pakk leválasztja a kifújhatatlan cuccot és az orrszívó már csak simán kiszívja. De valahogy az egész procedúra kissé engem is megviselt, elfelejtettem megkérdezni.

Kaptunk egy csomó csomó jótanácsot az otthoni kezeléshez. Orrfújást elfeljthetjük egy időre, vegyek orrszívó porszívót... (nagyon nem vagyok mellette, de hát nem éjjel-nappal fogom szívni Öcsi orrát) Melegítsünk, lámpázzunk továbbra is, kaptunk valami homeós csodacucc nevet is, majd kiváltom a patikában. Legközelebb szerdán megyünk mosásra. Már mondtam Mikinek, hogy ne érje váratlanul. Most kapott egy pici Lego versenyautót fájdalomdíjként. Legközelebb már csak kifestő jár, vagy sütizés. Sajnálom Öcsit, hogy ennyit kínlódik a fülével és én sem hagyom békén, de azt hiszem minderre szükség van.

10 megjegyzés:

  1. úristen, mennyit kínlódtam valaha az arcüregöblítéssel. Így hívták, de valójában orrfelszúrás volt az. Egy bazi nagy tűvel, recsegett a porc, áá, iszonyúan fájt. És a vér..Ötször csinálták.
    De jó, hogy már nem így megy a dolog. Hajrá Miki!

    VálaszTörlés
  2. Kitartás!
    Jobb ez így, mi nem úsztuk meg a műtéteket sajna. Nekem 5x a fiamnak 4 x volt fülműtétünk:-(

    VálaszTörlés
  3. Kati tegnap este volt Cegléden ilyen kezelésen. Az utolsó torokgyuszija óta nem hall jól. Csináltak neki nyomásmérést a fülben, hát kiderült, hogy mindkettőben folyadék van. Szombaton viszi az apja legközelebb. Szerencsére jól viselte. De majd irok erről is mailt.

    VálaszTörlés
  4. Szegény! Egy hős volt, hogy egyáltalán az elején bírta sírás nélkül is. Nálunk is használatban szokott lenni a porszívós orrszívó... A lányok már ha meglátják visítanak, sírnak. Ilyenkor kegyetlennek érzem magam, mintha kínoznám szegényeket. De azután az eszem azt súgja, inkább szívjuk, mint, hogy komolyabb gond legyen a bent pangó trutyi miatt. Mikinek majdcsak kitisztul, és akkor a hallása is javul, és talán a megfázások sem lesznek olyan gyakoriak. Kitartás!

    VálaszTörlés
  5. Hú szegénykém, nem irigylem, de túllesztek rajta. Porszi-orszi nálunk is van, gyerek lefektet, én leülök, feje felém, lába a lábaim felé, keze a combom alatt, üvölteni lehet, mozdulni nem és két perc alatt kész vagyunk.
    Barátnőm kislány 6-7 fülfelszúrás után tubust kapott pár hete, nála is reméljük, hogy segít...

    VálaszTörlés
  6. Kitartás nektek!
    Sajnálom a dolgot!
    Csilla

    VálaszTörlés
  7. Szegény Miki! De ettől sokkal jobban lesz. Az orrszívós-porszívót most már nem használjuk, de ezek után lehet, hogy ismét előveszem.

    VálaszTörlés
  8. Holnap megyünk újra, már beígértem a színezőt, ha ügyes lesz:-DD

    VálaszTörlés
  9. Kedves Dóra!

    Előljáróban engedd meg kérlek, hogy gratuláljak a blogodhoz és az alkotásaidhoz! Nagyon tetszenek! :)

    Ehhez a Proetz-témához szerettem volna hozzászólni. Mi a kislányommal két hete kezdtünk el járni ilyen kezelésre a Szondi utcába az Orrdoktorhoz. Nagyon ügyes és kedves csapat. Eddig 5 kezelésen voltunk és a gyerek már nagyon jól érzi magát. Nem fáj a füle, nem köhög és ami a legfontosabb levegőhöz jut és végre én is... :) Hihetetlen, hogy mennyi trutyi jött ki egy ilyen kicsi kislányból!! :) Örülök, hogy én is megtaláltam ezt a módszert, mert az biztos, hogy felszúratni nem hagytam volna neki, mert nagyon is jól emlékszem, hogy én mennyire szenvedtem vele. Szóval bátran ajánlom én is ezt a módszert midenkinek és ezt a csapatot is, akiket felfedeztem!

    Mindenkinek szép napot kívánok!
    Flóra

    VálaszTörlés
  10. Dóra, mi újság azóta Mikivel? Én tegnap találtam rá Juhász doktornőre, hétfőn mehetünk. Már két mandulaműtéti+tubusbetéti időpontunk volt, de mindkettőt elhalasztották, mert nem volt 100%-os az ötéves kislányom. Mos akkor helyette kipróbálnánk ezt, hátha megússzuk a műtétet. De nagyon érdekelne, azóta hogy álltok betegeskedéssel.

    VálaszTörlés