Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2008. november 12., szerda

Wass Albert: Eliza


Wass Albert: Eliza című regényét olvasom.

Rövid összefoglaló a könyvről: "Az Amerikába érkező bevándorlók kezdeti nehézségeiről, gazdasági és szellemi kibontakozásukról szól a regény: hogyan jutnak egyes családok a semmiből egyről a kettőre pusztán kezük munkájával és józan eszükkel. Eliza Erdély nemes lelkű és dolgos asszonyaira emlékeztet, szinte mindenben összehasonlítható A funtineli boszorkány Nucájával, csakhogy Elizát és családját az amerikai életkörülmények más és más próbák elé állítják. "Aztán egy napon a ti gyerekeitek és unokáitok épp azt teszik majd, amit mi: néhány száz mérfölddel nyugatabbra költöznek, hogy elmeneküljenek, és olyan világot találjanak, amit még nem rontott meg a mohóság� De mi lesz, ha elfogy a tér, és már nem mehetnek tovább? Mi lesz akkor, Eliza, mondd, mi lesz?" � teszi fel a kérdést Wass Albert. A regény szereplői nevében? Az olvasók nevében? Az emberiség nevében?"

Szeretem Wass Albert könyveit. Örülnék, ha minél többet tudnék belőlük elolvasni. A nagyon gyorsan olvasók közé tartozom, azt hiszem. (Megvettem Heni ajánlására a Szex és Tandíj című könyvet, egy délután elolvastam) Mégis valahogy Wass Albert könyveit hihetetlen hosszasan "rágom". Minden szót elolvasok, valahogy átáramlik a könyv az emberbe, belém. Látom a helyeket, amiket ír, érdekelnek még a természetről írt hosszú oldalak is. A hangulata a könyveinek elvarázsol. Sokat tudok sírni, mikor olvasom, mert gyönyörűen beszéli el az emberi érzéseket. Annyira emberiek a történetei, annyira egyszerűek, tiszták.

7 megjegyzés:

  1. Kölcsönadod majd? Mármint mindkettőt?

    VálaszTörlés
  2. Szívesen. Viszem a 22-i találkozónkra, ha addig nem találkozunk.

    VálaszTörlés
  3. Már régóta olvasgatlak, és itt volt már az ideje, hogy kommenteljek is.

    Vass Albert könyveit én is nagyon szeretem. Talán az egyszerűsége miatt sokkal élvezhetőbb a regényei, mint más íróké. Nekem a Tizenhárom almafa a kedvenc könyvem tőle.

    VálaszTörlés
  4. Szia Amilgade! Üdv nálam! A Tizenhárom almafát még nem olvastam, de feltett szándékom, hogy minél több könyvét beszerzem Wass Albertnek és egyik sem marad olvasatlanul.

    Kicsit bekukucskáltam én is a blogodra;)

    VálaszTörlés
  5. Most Te keltetted fel az én érdeklődésemet, mert ilyen stílusú könyveket még nem olvastam, az írót sem ismerem, viszont ezeket a letelepedős, bevándorlós filmeket imádom :):) Na de mi lesz a hímzéssel, ha mostanság csak olvasunk? :):):):)

    VálaszTörlés
  6. Immmádom Vass Albertet én is! Már egy csomó könyvét olvastam, az Elizát még nem - köszi, hogy írtál róla, elültetted a bogarat a fülembe!:o)

    VálaszTörlés
  7. Én még csak egy könyvet olvastam tőle, az is szinte mesekönyv volt (Tavak és erdők könyve), de nagyon tetszett. Annyira szépen tud írni, megfogalmazni az érzéseket, és hát én is láttam magam előtt az erdők és tavak meséit. :-)

    Vigyek könyvet a talira? Andris olvasta a Jönnek/Adjátok vissza a hegyeimet-et is.

    VálaszTörlés