Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2012. augusztus 21., kedd

MR vizsgálat fogszabályzóval

Ezt a bejegyzést csak azért írom, mert nekem nagyon jó lett volna, ha a vizsgálat előtt találtam volna valami konkrét és biztató dolgot a neten. Ma már biztosan tudom, hogy lehet MR-t csinálni fém állandó fogszabályzó mellett!!! Mindenki annyit mondott orvosok közül, hogy "szerintem lehet". Nekem ez kevés volt. A neten miután utánaolvastam még rosszabb lett a helyzet:-D Szóval asszem lelkesen rettegtem egy éjszakát, hogy mi van, ha 10 fogam bánja az MR-t.
Bombáztam ezerrel telefonhívásokkal a fogszabályzó szakorvosomat, aki épp külföldön volt (én ezt nem tudtam). Végül sms-ben megkonzultáltuk a dolgot. Ilyen még nem volt a praxisa során, hogy valakinek MR vizsgálat kell fogszabályzó mellett. Nikkel króm acél a fogszim, ha kérdezik, mondjam. Hát nem kérdezték. A szemüvegemet és a melltartómat kellett levennem a kapcsok miatt. Fogszabályzó nem akadály, sőt nem én voltam az első madár, aki fémmel vastagon teli szájjal érkezett. Még a fém gombos farmerom sem volt probléma.
Vizsgálat megvolt. Irgalmatlan hangos volt, leginkább ez zavart, a szűk tér egy kicsit sem. Aztán visszahívtak, hogy kéne egy kiegészítő mérés, hogy jól lássák, hogy csak érgomolyag, vagy daganat van a csigolyáimon belül. Érgomolyag van.
A hátam fájdogál. Hol jobb, hol rosszabb. Ez van. Kissé leamortizált sajnos a gerincem, doktornéni szerint a 4 gyerek valszeg kissé megterhelt. Őt 3 vágta gallyra anno. Na mindegy, vannak egész frnakó napjaim, amikor egyáltalán nem fáj, de vannak még mindig olyanok, amikor rohadtul érzem a csigolyáim, és irtó nehezen tudok elaludni miattuk, estére nagyon kimerít a fájás. Majd elmúlik, csak győzzem kivárni. Ismét úszásra lettem ítélve. Már nagyon megy, de most főképp a hátúszásra kell koncentrálnom. Erre nem pont bezárt a Kondorosi uszi? Mellesleg lassanként aranyárban van a belépő! Kéne mennem gerinctornára és Pilátesre is. És doktornő megkért, hogy ne otthon magamban, hanem csoportosan műveljem valahol, ahol ellenőrzik a mozgásom. Mikor? Hol? Nehéz lesz megszervezni. Még az úszás a legkönnyebben kivitelezhető.

Na összeszedem magam és még ma megpróbálom feltenni a decsi képeket is egy rövid beszámolóval. Ez csak egy bejegyzés azoknak, akik MR vizsgálat előtt a fogszabályzójuk miatt aggódnak, hogy a gép tövestül tépi ki a fogaikat:-D

4 megjegyzés:

  1. Tök jó, hogy nem tudják mi van ha fém van a szádban!! :-( Megspórolhattak volna neked az álmatlan éjszakákat.
    Nekem is ugyanaz a problémám, hogy nincs időm magamra. De Te lény erős, és irány az uszi!! :D

    VálaszTörlés
  2. Szia Dóra! Az MR fogszabályzóval történeted kapcsán szeretném megkérdezni, hogy hol végezték el így a vízsgálatot? Mert több helyen érdeklődtem de fogszabival nem lehet! Köszönöm Anikó

    VálaszTörlés
  3. Ha lehet , kérlek ird meg , hogy hol voltál MR vízsgálaton, ha fizetős a ízsgálat az sem gond.köszi

    VálaszTörlés
  4. Szia Anikó!
    Hát az igazsághoz hozzátartozik, hogy voltam CT és MR-en is. Szerintem rosszul írtam és CT-n voltam Veszprémben fogszabályzóval. MR-en Győrben voltam, de arra nem emlékszem, hogy akkor még megvolt-e a fogszabim.
    Hívd fel a Diagnoscan(korábban Euromedic) céget, ők csinálnak országszerte MR vizsgálatokat fizetősen rövid határidővel. Biztosan tudnak infót mondani, de tudd, hogy konkrétan milyen anyagból van a fogszid!

    VálaszTörlés