Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2017. május 26., péntek

Marika 7 éves lett

Nálunk folyton zajlik az élet, pedig csak 4 gyerek van itthon. És ma éjjel végre jól aludtam, mert egy nyomorult büdösbogár sem landolt a szobában. Azzal már megbarátkoztam, hogy minden ősszel jönnek befelé a lakásba, de hogy tavasszal is?!?! Ráadásul elmondhatom, hogy leginkább csak a pókoktól félek. A bogarakat levadászom, aztán lehúzom a wc-n. Minden jól ment a büdösbogarakkal is eleinte, aztán elkezdtek éjszaka repkedni. Na azt nem bírom. Egyrészt rohadt hangos, tehát tuti felébredek rá. Na még ez sem lenne gond, de csak én ébredek fel rá, ergo csak engem aggaszt, hogy hol is landolt a kis dög. Ilyenkor kisvillany felcsap, szemüveg előkotor és nekilátok kutatni az utolsó elkapott hangok alapján. A minap a takarómon landolt az egyik, na az kivágta nálam a biztosítékot. Azóta rettegek attól, hogy éjjel rámszáll valamelyik. De hát épp az ablak alatt van az ágyunk, a bogarak meg ugye ütemesen pattognak az ablaküvegen, aztán valahol leszállnak. Próbálom magam kicsit nevelni, hogy nem kell rettegni, én vagyok a nagyobb, nem fog megenni, nem halálos a csípése stb. És mindezt igyekszem úgy tenni, nehogy valamelyik kölykömbe még beleneveljem, hogy féljen ezeketől az egyébként ártalmatlan bogaraktól. Ha csak szteppelnek, akkor távobbra sincs bajom velük. Pacsker kézbe, kábítócsapás leadva, aztán mehet a klotyóba kis papírba göngyölve. Hogy kanyarodtam el ennyire Marika szülinapjától?:-DDD

Szóval 7 éves lett a lány. Nagyon-nagyon várta már a szülinapját. Ő az a típus, aki képes akár 80 nappal előtte is számolni, hogy még hányat kell aludnia. Apával megalkudtak, hogy bringát fog kapni egy jó hónappal a nagy nap előtt, mert az övét már kinőtte, Karcsié meg már nagyon lestrapált. Szóval kapott egy szép nagy, csajos kerékpárt. Miután kiderült, hogy szinte nagyobb, mint a Karcsié, Karesz azon nyomban lecsapott Miki kinőtt bringájára. Lassan ellepik a garázsunkat a bringák. Már csak nekem nincs, de amennyi kiadásunk van az utóbbi időben, szerintem nem is lesz.
Szóval a bringát már a szülinapja előtt megkapta Marika, de mégis azzal nyaggatta apját, hogy ő még kérne valamit. Végül megegyeztek, hogy kérjen inkább valami alkalmat, egy közös hambizást, kiállításozást stb. Végül egyik este elmentünk a mekibe egy nagy hamburgerezésre. Helyesbítek: a gyerekek ettek-ittak, mi meg egy mcfreeze felett néztük őket. Megjegyzem életemben először ettem mcfreeze-t és szerintem állati vacak. Mint a fagyasztott tejszínhab. Inkább ittam volna egy capuccinot!
Aztán persze mivel a torta mindenkinek jár, múlt szombaton nekiláttam Marikával együtt a tortasütésnek. Hosszas keresgélés után megtaláltam a tuti piskótareceptet. Most kakaósat sütöttünk Marikával. Nagyon kitartó volt eleinte, aztán végül a krémnél elunta a sütögetést. Nekem meg közben ezer dolgom volt, szóval persze egy kis baki becsúszott a tortakészítésbe, de ügyesen elsimítottam a gondot és a piskóta sem ázott szét. Ja, lefelejtettem a krémet a torta tetejéről és oldaláról, csak a lapok közé tettem az összeset. Hát ilyen, ha közben egyszerre több dologra is figyelek. Így aztán teleraktam a torta tetejét vastagon eperrel és a zselét is félig szilárdan terítettem szét rajta (elég béna is lett). De Marikának tetszett és ez a lényeg. Egyébként fini is lett.
Na van pár fotóm is a nagy eseményről:-D
 

Na ki retteg a tüzijátéktól?:

Nálunk elég nehéz olyan képet találni, ahol mindenki normális fejet vág:
 

Itt meg Marika ép dab-el. Egyre újabb és újabb fogalmakkal kell megbarátkoznom a gyerekeim között, hogy nagyjából tartsam a lépést!

Na ez meg jókedvű fotó az itthon lévő négyről! Karesz fogai haláliak. Mostanában ugye szinte nem is hordja a szabályzót, mert az csak ront az esti elalváson. Nappal egy picit van benn a szájában, de már kezdi kinőni. Hát ez van... Miki meg éjszaka félálomban veszi ki a fogszabályzóját, ami aztán nagy csattanással landol a padlón. Naná, hogy én erre is felébredek. Tegnap pontban éjjel 01:55-kor landolt a fogszi a padlón. Kérdem, hogy így mennyit hordja a csemete szabályzót? Lehet, hogy akkor már vagy egy órája nem is volt benn a szájában. Néha úgy érzem, hogy az egész csak pénzkidobás. Ráadásul szinte minden nap szólok délután, hogy fogszabályzókat betenni. Múltkor kiakadtam, mikor 2 db mindjárt volt a válasz. Direkt figyeltem, hogy ha azt mondják hogy mindjárt, az nagyjából a sohával egyenlő. Komolyan egy gép kéne az ajtó mellé, ami belenyomja a szájukba a cuccot, amint hazaértek. Nameg a számítógép meg a tablet addig nem kapcsolódna be, amíg nem volt furulyázás és klarinétozás. Jövő héten vizsgáznak. Miki elég cefetkésen tudja a darabokat. Persze zavarja, de ha nem szólok, akkor nem gyakorol. Ha meg mindenért szólok, akkor olyan gonoszanyunak érzem magam.

18 megjegyzés:

  1. Boldog Szülinapot hát a nagylánynak!

    VálaszTörlés
  2. Boldog születésnapot Marikának! Már kész kis hölgy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye hogy megnőtt? És kivételesen engedte, hogy összekössem a haját!

      Törlés
  3. Szúnyogháló?
    A torta nem béna, egyenesen szuper! Boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát épp ez az, hogy van háló és mégis valahol benyomakodnak a kis dögök. Ma éjszaka a takarómon landolt egy, amíg én kinn voltam a fürdőben. Visszajöttem a szobába és a sötétben magamra terítettem a takarót a bogárral együtt. Ott döngött a lábam mellett, én meg visítottam:-D

      Törlés
  4. Sok boldogságot Marikának 4 A torta ínycsiklandozó ! Régen jobb volt a fogszabályozó, mert nem lehetett kivenni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát most már én is úgy vagyok, hogy Karcsinak mindenképp majd állandó fogszi kell, mert a kivehetőssel nem boldogulunk. Nekem kiskoromban volt mindkettő, hordtam rendesen.

      Törlés
  5. Isten éltesse Marikát még jó sokáig! :)
    Szerintem nagyon szép lett a torta, és biztos finom is volt.
    A fogszabályzóval a lányom is küzdött, nem sok sikerrel. Ráadásul a doki rendelése megszűnt, és más nem vette át, így be is fejeződött ez a tortúra. Most mondogatja, hogy kellene, de ennyi idősen már nem támogatja a TB.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Hát a fogszabályzás sosem olcsó mulatság. Sajnos!

      Törlés
  6. Boldog szülinapot!

    Fogszabályzó nálunk tiszta sor, Zalaegerszegen nincs TB-re, Nagykanizsán 4, Szombathelyen 5 év a várólista...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nem értem, hogy a srácaink miért nem növesztenek sima gyöngyfogsort. Sok időt és pénzt megtakaríthatnának nekünk vele:-DD

      Törlés
    2. Gondoltam rá, hogy most bejelentem a kicsit is, mire kinőnek a maradó fogai meg is lesz az időpont :D

      Törlés
    3. Max. kérsz kis halasztást, ha valami csoda történne és előrébb csúszik az időpont...:-D

      Törlés
    4. 16 hónapos, 16 foga kint, lehet hogy cserélni is hamar kezdi :D

      Törlés
  7. Utólag is Isten éltesse Marikát! Nemrég született, mikor szaladt el így az idő?

    VálaszTörlés