Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2011. február 17., csütörtök

Mingmei Yip: A barackvirág pavilon titka


"Egy fiatal lány kálváriája a hajdani Kína titokzatos és misztikus világában, amikor a prostituáltak még gyönyörű, elegáns és magasan képzett, kulturált nők voltak. Ő lesz Kína leggazdagabb, legbefolyásosabb és legünnepeltebb kurtizánja, ám mégsem adja fel igazi céljait, még ha súlyos árat is kell fizetnie érte... A történetet maga a 98 éves, 1992-ben Amerikába emigrált hősnő meséli el."

Karácsonyra kaptam a könyvet az apósomnak álcázott uramtól. Imádom a távol-keleti témájú könyveket. Érdeklődve vettem a kezembe a könyvet és végig izgalmas is volt, de mégis úgy tettem le, hogy ennél sokkal többet vártam. Tudom-tudom nem kéne hasonlítgatnom, de nekem az Egy gésa emlékiratai nagyon tetszett anno. Valami hasonló hangulatú könyvet vártam. Nem az volt sajnos, és hiányzott az a kecsesség, az az aprólékos leírása a kínai kultúrának, amit olvasni szerettem volna. Maga a történet izgalmas és fordulatos. A lélekábrázolása viszont igen elnagyolt. Számomra érthetetlen például az, hogy az író hogy tudja mintegy negyed oldalban elintézni azt a lelki tusát, hogy a főhősünk újra visszamegy prostituáltnak. Sokkal-sokkal többet ki lehetett volna hozni a témából és jobban tudtam volna a történetet elképzelni magamban, ha részletgazdagabb.

4 megjegyzés:

  1. Én is szeretek kínáról olvasni, úgyhogy ezt most sajnálom, nagyon. Láttam a könyvet, és készültem is megvenni, de akkor már nem teszem,csak kölcsönözni fogom. Minden esetre köszi az infót :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a könyv nálam is a polcon várja, hogy elolvassam... na majd meglátjuk, hogy mennyire fog "ízleni".

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kíváncsi leszek, hogy nektek majd hogy tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Most már én is, csak fejezzem be az "Égi szerelem" című könyvet Hszinran-tól :)

    VálaszTörlés