Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2021. április 30., péntek

Poldark


Mivel meghatározó élmény jelenleg nekem is, Viktornak is, így úgy érzem megér egy bejegyzést. 

Az úgy volt, hogy az idei tavaszi "maradj otthon" időszakban sorozatot néztünk a gyerekekkel. De szinte előbb kezdődött a folyamat. Ősszel kezdtem Karesszel nézni a Lostot. Majdnem 3-4 hónap kellett, hogy végignézzük. Igazából egyrészt jó volt, hogy megvolt a közös érdeklődés és izgalom tárgya a kiskamasz 13 évesemmel, másrészt én is szerettem valaha ezt a sorozatot, de a harmadik évad után nem volt több időm nézni, így elmaradtam. Akkor meg még nem volt digi tévé, hogy felvegyem a késő esti epizódokat. Most Karesszel néztük, akinek igazi türelemjáték volt, hogy én napi 1 részre vagyok kalibrálva. Persze nem mondom, hogy egy-egy körmömet tövig rágom izgalmakat előcsaló rész után nem néztünk esetleg még egyet... Mindezt Marika picit elirigyelte tőlünk, így neki is kellett keresnem egy sorozatot, amit együtt nézünk. Először a Roswell-nek álltunk neki, de az kivágta a biztosítékot nálam, és nem engedtem Marikának, hogy tovább nézzük, újat kellett keresni. Így találtunk rá a Váratlan utazásra, amit valaha én is néztem, de csak hellyel-közzel. Annyira szerettem most felnőtt fejjel, olyan kedves sorozat, annyi érzés van benne és annyira jó látni, ahogy tanítják benne a szülők a gyerekeiknek a jót. Irigylésre méltó az életük minden nehézség ellenére. És hát ki ne drukkolt volna Gusnak és Felicitynek, hogy végre valahára megtalálják a boldogságot. Marika nehezen bírja a napi 1 rész adagot. Minden sorozatot ledarál, nem tudom, így benne mennyi csapódik le, hiszen túl sokat visz be egy ültő helyben.

Viktorral szerettünk volna olyan sorozatot, ami mindkét gyereket leköti. Úgy éreztük, hogy Marika már elég nagy, így első karikában a Gyűrűk ura trilógiát néztük végig. Szerintem legalább egy 10 estés program volt, de így is néha zombiként ébredtem másnap. Nem nekem való, hogy este 11-ig tévét nézzek. De ebben a sorozatban meg az volt a jó, hogy még Miki is odaült, hogy nézze. Annyira szeretem az olyan filmet, amiben a hazaszeretet, az igazán jó és hősi karakterek küzdenek a rosszal. Viktort mindig kiakasztják a csatajelenetek, én meg napokig tudok vigyorogni az olyan poénokon egy csatajelenet közepén, amit pl. Gimli nyomott el Legolasnak:

-Azért ez még csak egynek számít!

Nade lement a Gyűrűk ura is. Mit vegyünk sorra? Adta magát a Hobbit! Már egyszer láttam, de nem sok emlékem maradt róla. Persze ahogy néztük, úgy jöttek felszínre a régi emlékek a filmről. Szívesen elolvastam volna ismét a könyvet, a Babót is, de szőrén-szálán eltűnt a lakásban. Egyik este, miután néztük a filmet, Viktor levette a könyvespolcról és azóta nyoma sincs. Pedig egy-egy részt de elolvastam volna belőle, ha nem az egészet! És hát mindig van egy kedvenc karakterem a filmekben. Itt nekem Thranduil jött be, de nagyon. 


A tünde királyt megformáló színész nem semmi, ahogy ilyen rezzenéstelen arccal előadta a szerepet. És mégis mennyi érzelem van az arc, illetve néhány gesztus mögött. Zseniális! Nézegettem a youtube-on a háttérmunkákkal kapcsolatos videókat és sirattam a magam hülyeségét, hogy szinte alig tudok angolul. Semmi időm nincs szinte magamra sem, az agyam meg már végképp nem úgy fog, mint régen. Hogy tornásszam fel az angol tudásom a nulláról szinte a megértek egy angolul videót szintre? Kivitelezhetetlennek érzem. Aztán tallóztam a neten és a Kilit formáló színészre kerestem rá. Tudtam, hogy láttam már valami filmsorozatban. Aztán rá is találtam: A vámpír, a vérfarkas és a szellem.

Nem volt egy magasröptű sorozat, de több epizódot is láttam belőle. Ebben volt Aidan Turner a vámpír, de valahogy az egészből arra emlékszem, hogy folyton feketében, folyton zsíros hajjal, folyton szenvedve mászkált a sorozatban. Jobban megmaradt a béna vérfarkas fiúcska karaktere és a folyton beszélő szellem lányé, akitől herótom volt. Azt hiszem annyira nem kötött le, hogy nem is néztem végig a sorozatot. De Aidan Turneren keresztül jutottam el a Poldarkhoz. Jó hosszú bevezetés egy sorozathoz, de ez most kikívánkozott belőlem.

Nem akarom lespoilerezni magát a sorozatot, elég hozzá annyi, hogy az én férjem nem szereti a kosztümös, romantikus filmeket. A Poldark viszont még őt is levette a lábáról. Talán azért, mert férfi írta a könyvet? Megnéztük az első epizódot és azóta nincs megállás. Lebilincselő sorozat, rendkívül színes karakterekkel. Egy-két unalmas figura akad csak benne. És nem hősszerelmes film, hanem korrajz és egyben kórrajz. Főhősünk vívódása szenvedély és erény között, jó és rossz között. Képtelen kibújni a bőréből és meglépni néha azt, ami helyes, ezért lehet őt nagyon szereti és utálni is egyszerre. 

Megvettem könyvben is. És mivel tudom, hogy Erzsi néni is irtón szereti az ilyen sorozatokat, így neki is megvettem a könyveket. Az első kettő van meg magyar fordításban és sajna angolul továbbra sem tudok. Mindenesetre mindkét könyváruházban nekem postázták ki az utolsó darabot az első kötetből:-DD És a film hozza a könyvet, csak a szereplők másak. A könyvben Ross Poldark nem olyan veszettül jóképű, mint Aidan Turner. És Demelza sem vörös szépség.... De mivel a filmet láttam előbb, így a fejemben már ezek a figurák vannak. Végignéztük az első két évadot. Még 3 van előttünk. Én rendkívül izgulok főhőseinkért, általában Viktorral kivesézzük, hogy ki mit és miért csinál(t), és miért nem értünk egyet, vagy mit kellett volna másképp. Annyira hétköznapi témákat feszeget. És nincs benne semmi aberráltság, szex, ami most már olyan ritka bármilyen sorozatnál. Szóval sok szeretettel ajánlom mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Nekem is megvan az eddig magyarul megjelent két kötet. A sorozatot tavaly láttam és nekem is nagyon-nagyon tetszett! Szuper sorozat! Jó szórakozást hozzá!

    VálaszTörlés
  2. Bejegyzésed hatással volt rám is, azaz ránk is. A férjemmel együtt elkezdtük nézni a sorozatot, az első évad végére is értünk. Folytatjuk...

    VálaszTörlés