Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2021. február 3., szerda

A SZAG

 Csak így írhatom le, nagy betűvel. Ma reggel hangyányit elfáradtam tőle.

Az úgy volt, hogy szeptember végén voltunk koronásak családilag. Összejött a család Marika elsőáldozására és bekoronásodtunk. Mi is, szüleim is, apósomék is, valszeg sógornőm is, én a mai napig nem tartom kizártnak, hogy húgomék is, bár decemberben a tesztje azt mutatta ki, hogy nem volt még koronás. Na mindegy. Lényeg a lényeg, hogy nekem laza két hétre elment totálisan a szaglásom és az ízérzékelésem. Meglepően zavaró az érzés úgy a 10. nap körül már. Azon filóztam, hogy mit bánnék jobban: ha az ízek nem jönnének vissza, vagy a szagok? Hát inkább ízek nélkül tudnék élni, mint szagok nélkül asszem, de végülis nem kellett választanom, mindkettő szépen apránként visszatért. Nem 100%-osan, de ugye ne legyenek nagy elvárásaim!

Szóval pár dolog utána sem stimmelt, de ezekkel simán eléldegélhettem. Olyan íze lett a kávénak, mint amit odaégettek, de lényegében mindent tudtam enni-inni. Aztán valamikor december elején ültem a buszon. Valami iszonyat tömény vegyszer szagot éreztem amikor felszálltam a buszra. Emlékszem, hogy még nézegettem is, hogy kinek folyt ki valami a táskájából. Alig bírtam ki az utat a Ferenciek tere és Albertfalva között. Végre leszálltam, kint már minden oké volt. El is felejtettem a bűzt. Aztán másnap random megint éreztem és egyszercsak rájöttem, hogy egy csomó dolognak ilyen szagát érzem. Mindig ugyanazt a fura zavaró vegyszer szagot a megfelelő illat helyett. Aztán jött, hogy az ételeknek is rossz lett az íze. Ugyanaz a szag, csak ízben. Kezdett egyre rosszabb íze lenni a kávénak, végül pár nap múlva a reggeli kávézásom öklendezésbe fulladt. Szóval december 7 óta nem iszom kávét. Aztán ehetetlenné vált a kenyér és minden péksüti. Volt, hogy alig bírtam a péksütis pult előtt elmenni a Lidl-ben annyira intenzíven árasztotta a vegyszer szagot. Elromlott sok-sok dolog íze. Gyümölcsleveké, a túróé, egy-egy kolbász, joghurtok, kakaó, zabkása, déli gyümölcsök, dió, és hát a csokik jó részének szintén ilyen íze van. Röhejes, de mindent megszagolok, amit a számba veszek. Mint egy kutya:-DD De tény és való, aminek rossz a szaga, annak rossz az íze is. A fogkrémnek mellékíze lett, a szappanok, dezodorok, háztartási tisztítószerek, a mosószer mind-mind azt az egy szem vacak vegyszerszagot árasztja. A kézfertőtlenítők iszonyúak, azok töményen ugyanezt produkálják. Ha kinn az utcán tudom, hogy füst szag van, na akkor körülleng a szokásos vegyszer szag. Lassanként megszoktam. Rezignáltan, vagy közönyösen konstatálom, hogy már megint...

A csokifogyasztásom próbáltam egyébként is háttérbe szorítani. Az After Eight enyhén mentolos íze most a legfinomabb. Vesz nekem Viktor egy dobozzal, mostanában egy hónapig is kitart (ha nem csak én eszem, úgy vettem észre, hogy a nagyok közül valaki rájár). Kellett egy kis idő, mire rájöttem, hogy abonettet, hungarocellt tudok enni. Már hányok tőle, annyira semmilyen és mindig éhes maradok tőle akárhogy pakolom meg felvágottal és sajttal. A kenyér pirítva is iszonyatos szagú, de ha melegszendvicsnek megsütöm, akkor elviselhető. Mára már nem is a kávé hiányzik (helyette 1 pohár Colát iszom, aminek elhanyagolható a mellékíze), hanem az, hogy a frissen sült puha kenyérbe beleharapjak. Ma reggel kicsit szétcsúszott otthon a reggelünk. Nem volt idő reggelizni. Leszállítottam Marikát a suliba, aztán bementem a Lidl-be reggelit venni. Hát bakker, ott álltam a sorok között, hogy mit tudnék megenni. Végül egy körtét vettem egy gluténmentes cerbonaszelettel. Hiába a sok péksüti, joghurt, képtelen vagyok megenni őket! Cseppet megsajnáltam magam, de tartja bennem a lelket, hogy ez el fog múlni. A háziorvosom azt mondta, miután utánaérdeklődött, hogy minimum fél év kell a rendeződéséhez. Komolyan mondom, ha végre elmúlik, akkor felhívom, hogy vége és pezsgőt bontok, ja mert az alkoholos innivalóknak is szörnyű íze van. A majdnem teli üveg Baileys ott vár a hűtőben, szilveszterkor csak kölyökpezsit ittam (enyhe mellékízzel). Egyszer Zoli atya is belém diktálta a méregdrága Portói borát. Mondtam neki, hogy kár belém, de ragaszkodott hozzá. Tényleg kár volt! Legyűrtem. Szó szerint.

Jó lenne, ha mellékhatása az lenne a SZAG-nak, hogy fogyok, de nem. Valszeg azért, mert rászoktam az aszalt gyümölcsökre. Már csökkentettem a mennyiséget és egy tálca datolya és füge kitart egy hétig, de eleinte sokat csipegettem belőle. Tegnap este 70,7 kilót lengetett a mérleg. Talán 1 kiló, ha lement.

Egyébként a tornázásban sem vagyok még látványosan sikeres, hiszen tegnap rákérdeztek, hogy: Csak nem? Mondom: csak nem. Elhagytam magam és boldog női napjaim élem épp, azért nagy a hasam. Pedig tornázok. Ez a harmadik hét, eddig három napot hagytam ki, de azokat is főleg azért, mert nem tudtam hova beleszuszakolni a napi programomba a tornát. Vagy ha időm volt, akkor gép nem volt hozzá...

Na ennyit a SZAG-ról, futok tovább!


4 megjegyzés:

  1. Kedves Dóra!
    Érdekes ez a szagokkal. Nekem első az volt, hogy állandóan füstszagot éreztem. Aztán a szagok elvesztése. Minden reggel beleszagoltam a macskaalomba és nem éreztem semmit.No és a kávé. Nagy kávés vagyok, de én sem tudtam meginni sokáig. Én november elején voltam koronás, szerencsére ezek már elmúltak. Nekem a fül csengés maradt, nem is biztatnak, hogy valaha is elmúlik. Hát, ez van. Drukkolok, hogy visszajöjjenek az ízek és a szagok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsa! Kitartást a fülcsengéshez. Hátha egyszer elmúlik!

      Törlés
  2. Kedves Dóra!
    Én december közepén szedtem össze a munkahelyemről, a karácsonyt karanténba töltöttem. :-( Én először a szaglást, majd egy fél napra rá az ízlelést vesztettem el. Először 10 nap után kezdtem ízeket érezni, és innentől a kévét én se tudtam meginni, kb. egy hete tudom újra meginni. A szaglásom kb. 14 nap után jött vissza, de először nagyon gyengén érzetem csak szagokat, meg nem is mindent. Januárban újra elkezdtem dolgozni, de vagy két hétig vándor izomfájdalom volt a hátamba, hol a lapockám, hol a hátam közepe, hol a derekam fájt és semmi nem segített, majd egyszer csak elmúlt. Remélem hamar visszajönnek az ízek és a szagok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is remélem, hogy szép apránként végre rendeződik.

      Törlés